قالب وبلاگ قالب وبلاگ
گروه ریاضی مقطع متوسطه شهرستان فریمان
 
گروه ریاضی مقطع متوسطه شهرستان فریمان
درباره وبلاگ


پروردگارا ! مرا مدد کن تا دانش اندکم نه نردباني باشد براي فزوني غرور و تکبر و نه حلقه اي براي اسارت و نه دستمايه اي براي تجارت ،بلکه گامي باشد براي انسانيت و متفاوت ساختن زندگي خود و ديگران. همکاران ودانش آموزان عزیز جهت هرچه بهتر شدن وبلاگ نظرات خودرا به آدرس های زیر ارسال نماییند farimani.5079@Gmail.com fariman_a50r@yahoo.com
نويسندگان

 در شهر توریستی اسكاگن این زیبایی را می‏توان در سجیه دید، این شمالی‏ترین شهر دانماركیهاست، جایی كه دریای بالتیك و دریای شمال بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یكی نمی‏شوند و بنابرین این راستا بوجود می‏آید.

و این همان چیزی است كه در قرآن آمده است.

سورة مباركه الرحمن

مَرَجَ الْبَحْرَینِ یلْتَقِیانِ (۱۹) بَینَهُما بَرْزَخٌ لا یبْغِیانِ (۲۰) فَبِأَی آلاءِ رَبِّكما تُكذِّبانِ (۲۱) یخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (۲۲)

دو دریا را به گونه‏ای روان كرد كه با هم برخورد كنند. (۱۹) اما میان آن دو حد فاصلی است كه به هم تجاوز نمی‏كنند. (۲۰) پس كدامین نعمتهای پروردگارتان را انكار می‏كنید؟(۲۱) از آن دو، مروارید و مرجان خارج می‏شود. (۲۲)

سوره مباركه فرقان آیه ۵۳:

«و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»

و اوست كسی كه دو دریا را موج زنان به سوی هم روان كرد این یكی شیرین و آن یكی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.




نوع مطلب : متفرقه،

سه شنبه 24 / 2 / 1391برچسب:, :: 5:58 ::  نويسنده : علیرضا محمودی

 

میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز ولادت امام خمینی گرامی باد

بـیـستم جمادی الثانی، مـیلاد با سعـادت دخت نبـوت، ام امامت، قطـب دایـره وجود،

حبـیبه ذات ربّ العـالمین، پاره تن رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم)،

زوجه امیـرالمؤمنیـن علیّ مرتضی(علیه السلام) وامّ الائمة النقباء والنّجباء حضرت فاطـمة الزهـراء (علیها السلام) بر فرزند برحقش،

یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌العصروالزّمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)

و نیز بر شیـعیان و محبین آن حضرت مبارکباد.

همچنین

روز مادر و سالروز ولادت حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم.

سه شنبه 24 / 2 / 1391برچسب:, :: 5:47 ::  نويسنده : علیرضا محمودی

پرویز شهریاری چهره ماندگار ریاضی سال 1384 امروز براثر سکته قلبی چشم از جهان فرو بست.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ پرویز شهریاری بامداد امروزجمعه ، 22 اردیبهشت‌ماه در بیمارستان‌ جم تهران بر اثر سکته قلبی چشم از جهان فروبست.
وی چهره‌ ماندگار ریاضی ایران و تاکنون بیش از 200 جلد کتاب در زمینه‌ ریاضیات، نگاشته و برگردان کرده ‌بود.

دکتر شهریاری استاد ریاضیات و سردبیر مجله‌های "وهومن" و "چیستا" و "ریاضی و مردم" بود که پس از 86 سال زندگی پربار علمی و فرهنگی درگذشت.

وی در سال 1345 نشان درجه یک علمی و در سال 1384 به عنوان چهره‌ ماندگار در رشته ریاضیات انتخاب و معرفی شد.

پرویز شهریاری بارها توسط دانشگاه های خارجی دعوت به کار شد ولی ترجیح داد در داخل کشور بماند و به هموطنان خود خدمت کند.

پیکر این استاد زرتشتی، امروز (22 اریبهشت) ساعت 16 در آرامگاه زرتشتیان تهران در قصر فیروزه آرام می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز شهریاری، ریاضیدان و چهره‌ ماندگار ریاضی ایران، در سال 1305 خورشیدی در کرمان زاده شد، وی تا سال سوم دبیرستان را در دبیرستان ایرانشهر در شهر کرمان گذراند و وارد دانشسرای مقدماتی کرمان شد. در خرداد ۱۳۲۳ فارغ‌التحصیل شد و برای ادامه تحصیل به تهران آمد. در تهران در سال 1332 در رشته ریاضی از دانشکده علوم دانشگاه تهران و دانش‌سرای عالی (دانشگاه تربیت معلم تهران کنونی) فارغ‌التحصیل شد.

وی یک سال در شیراز معلم بود و در 1333به تهران آمد. آن روزها در دبیرستان اندیشه و دبیرستان‌های مربوط به گروه فرهنگی خوارزمی درس می‌داد و در دانشکده فنی دانشگاه تهران، در کلاس‌های روزانه و شبانه دانشگاه تربیت معلم و در اراک در مدرسه عالی علوم اراک هم مشغول تدریس بود.

از این استاد بزرگ بیش از صد عنوان کتاب درسی ریاضیات، از جمله دوره‌ کتاب‌های درسی ریاضی سه سال اول دبیرستان نظام قدیم، دوره‌ کامل ریاضیات دبیرستانی و کتاب‌های مسایل مربوط به آن و جبر سال سوم رشته‌ ریاضی فیزیک و سه جلد کتاب آنالیز ریاضی، بیش از 97 کتاب کمک درسی به صورت ترجمه و تالیف، حدود 20 کتاب در زمینه‌های مختلف تاریخ، فلسفه، کاربرد و آموزش ریاضیات و 9 جلد کتاب سرگرمی در ریاضیات به دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان ریاضی کشور ارایه شده است.

استاد شهریاری علاوه بر این آثار، کتاب های دیگری در زمینه‌های مختلف تالیف یا ترجمه کرده‌ که در این ارتباط می‌توان به کتاب‌های «دانشمندان و هنرمندان»، «خانه‌ اهریمن»، «دانش و شبه دانش»، «دو درس کوتاه درباره‌ دیرین‌شناسی»، «قطاری که در بعد چهارم گم شد» و «نظریه‌ نسبیت در مساله‌ها و تمرین‌ها» اشاره کرد.

مدیریت این وبلاگ فقدان این دانشمند ریاضی را به خانواده محترمشان و تمامی همکاران ریاضی و ریاضی دوستان تسلیت می گوید.

روحش شاد. 

 

 

 

 

سه شنبه 28 / 12 / 1390برچسب:, :: 17:20 ::  نويسنده : علیرضا محمودی

      سال و فال و مال و حال و اصل و نسل و تخت و بخت
 
بادت اندر شهــریاری برقــــرار و بـــــــــــر دوام                                 

                                                       سال خـرم فال نیکـو مال وافر حال خوش

اصل ثابت نسل باقی تخت عالی بخت رام                                      

نوروز ۱۳۹۱مبارک 

 

 به اطلاع کلیه همکاران عزیز می رساند جلسه هم اندیشی و تبادل تجربه و بررسی کتب در روز سه شنبه مورخه 1390/12/23 در محل پِژوهشرای مقید نی راس ساعت 11/30 دقیقه برگزار می شود . منتظر  حضور گرمتان هستیم.
 

 

چهار شنبه 22 / 12 / 1390برچسب:, :: 21:39 ::  نويسنده : علیرضا محمودی

این وبگاه متعلق به همه دوستاران ریاضی است . لذا تصمیم دارم برای دوستانی که می خواهند با بنده همکاری نمایند نام کاربری تعریف نمایم تا از مطالب دوستان و همکاران زیادی بهره ببریم لذا هر همکاری می خواهد با بنده همکاری نماید در قسمت نظرات به طور خصوصی ایمیل شون را قرار دهد تا نام کاربری و پسورد در اختیارشان قرار گیرد. تا مطالب را با نام خودشان داشته باشیم و دامنه فعالیتمان را به نوعی بین همکاران عزیزمان تقسیم کرده و گسترش دهیم.دست تک تک همکاران ارجمندمان را در این وبگاه می فشاریم و برای عمومی کردن آموزش ریاضیات در این وبگاه تلاش خواهیم کرد.

با تشکر علیرضا محمودی

منتظرحضورتون دروبگاه خودتان هستیم.

 

یک شنبه 19 / 12 / 1390برچسب:, :: 6:31 ::  نويسنده : علیرضا محمودی

سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۰ به میزان ۲۵ درصد به تصویب رسید همچنین مقرر شد در سال ۹۳ کنکور سراسری به طور کامل حذف شود.

محمدحسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مصوبات چهاردهمین کمیته ماده ۴ قانون حذف کنکور که روز گذشته به ریاست وزیر علوم برگزار شد افزود: در این جلسه مقرر شد قطعا به جای معدل، دروس نهایی دبیرستان در کنکور تأثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: همچنین تا سال گذشته معدل به میزان ۱۵ درصد در قبولی داوطلب موثر بود که با تصویب در این کمیته مقرر شد سوابق تحصیلی یعنی نمرات دروس نهایی به میزان ۲۵ درصد در کنکور سال ۹۰ تأثیرگذار باشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه دروس پیش دانشگاهی در کنکور ۹۰ تأثیرگذار نیست به مهر گفت: تعداد دروسی که در کنکور ۹۰تأثیرگذار خواهد بود مانند سال گذشته است و تفاوتی ندارد.

وی اظهار داشت: بر این اساس تعداد ۱۰ درس نهایی در گروه ریاضی، ۱۰ درس نهایی در گروه تجربی و ۱۱ درس نهایی در گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور ۹۰ تأثیرگذار خواهند بود.

سرورالدین با اشاره به یکی دیگر از مصوبات کمیته ماده ۴ قانون حذف کنکور به مهر گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد کنکور در سال ۹۳ قطعا حذف شود و به جای آن سوابق تحصیلی به صورت صددرصد در قبولی دانشگاه ثأثیرگذار باشد.


 

 از لینک زیر برنامه ي امتحانات نهايي و هماهنگ كشوري كليه ي رشته هاي تحصيلي خرداد 91 را دریافت نمایید.

فایل ضمیمه برای دانلود

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 23
بازدید کل : 435
تعداد مطالب : 67
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content




 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است |طراحی : پیچک
 
قالب وبلاگقالب وبلاگ