قالب وبلاگ قالب وبلاگ
مبعث حضرت محمد (ع) مبارک
 
گروه ریاضی مقطع متوسطه شهرستان فریمان
درباره وبلاگ


پروردگارا ! مرا مدد کن تا دانش اندکم نه نردباني باشد براي فزوني غرور و تکبر و نه حلقه اي براي اسارت و نه دستمايه اي براي تجارت ،بلکه گامي باشد براي انسانيت و متفاوت ساختن زندگي خود و ديگران. همکاران ودانش آموزان عزیز جهت هرچه بهتر شدن وبلاگ نظرات خودرا به آدرس های زیر ارسال نماییند farimani.5079@Gmail.com fariman_a50r@yahoo.com
نويسندگان
چهار شنبه 29 / 3 / 1391برچسب:, :: 7:47 ::  نويسنده : علیرضا محمودی

 

آموزش تلاوت قرآن اولین هدف بعثت

از آموزش تلاوت آیات قرآن به عنوان اولین هدف بعثت یاد شده است، یعنی پیامبر (ص) مامور است برای امت آیات قرآن را تلاوت کند. قابل ذکر است که خداوند درمورد کتاب الله (قرآن)، دو وظیفه جداگانه تلاوت و سپس تعلیم و آموزش را برای پیامبر ذکر نموده است. به گونه‌ای تلاوت کتاب الله یک هدف مستقل است، و تعلیم و آموزش کتاب یعنی آموختن احکام و تعالیم آن به مردم هدفی دیگر به شمار می‌آید. از این امر معلوم می‌شود همانگونه که فهمیدن قرآن کریم و عمل بر آموزه‌های آن لازمی است و اهمیت دارد، تلاوت آیات قرآن کریم هم به‌تنهایی یک هدف است و به‌تنهایی نیز فضیلت دارد.
سرور دو عالم صلی الله علیه و آله وسلم می‌فرماید: ((اگر کسی قرآن کریم را تلاوت کند، الله تعالی برای هر حرف آن ده نیکی در نامه اعمالش می‌نویسد.)) و در ادامه می‌فرماید: ((اگر کسی "الم" را تلاوت کرد من نمی‌گویم این یک حرف است بلکه الف، لام و میم سه حرف است و برای تلاوت آن سی نیکی از طرف خداوند در نامه اعمال او نوشته می‌شود.))
بنابر این خداوند متعال از تلاوت قرآن حتی بدون اینکه تلاوت کننده معنای آیات را بفهمد، به عنوان یک هدف مستقل برای بعثت پیامبر (ص) یاد کرده است. رسول اکرم (ص) همانگونه که به اصحابش مفاهیم و معانی قرآن را می‌آموخت، به آنان آموزش می‌داد که چگونه آیات قرآن را تلاوت کنند و بخوانند، که در نتیجه آن علوم مستقلی مانند علم تجوید و علم قرائت پدید آمد.

دو شنبه 20 / 3 / 1391برچسب:, :: 23:7 ::  نويسنده : علیرضا محمودی
سه شنبه 14 / 3 / 1391برچسب:, :: 6:37 ::  نويسنده : علیرضا محمودی

 

 در شهر توریستی اسكاگن این زیبایی را می‏توان در سجیه دید، این شمالی‏ترین شهر دانماركیهاست، جایی كه دریای بالتیك و دریای شمال بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یكی نمی‏شوند و بنابرین این راستا بوجود می‏آید.

و این همان چیزی است كه در قرآن آمده است.

سورة مباركه الرحمن

مَرَجَ الْبَحْرَینِ یلْتَقِیانِ (۱۹) بَینَهُما بَرْزَخٌ لا یبْغِیانِ (۲۰) فَبِأَی آلاءِ رَبِّكما تُكذِّبانِ (۲۱) یخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (۲۲)

دو دریا را به گونه‏ای روان كرد كه با هم برخورد كنند. (۱۹) اما میان آن دو حد فاصلی است كه به هم تجاوز نمی‏كنند. (۲۰) پس كدامین نعمتهای پروردگارتان را انكار می‏كنید؟(۲۱) از آن دو، مروارید و مرجان خارج می‏شود. (۲۲)

سوره مباركه فرقان آیه ۵۳:

«و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»

و اوست كسی كه دو دریا را موج زنان به سوی هم روان كرد این یكی شیرین و آن یكی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.




نوع مطلب : متفرقه،

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 11
بازدید کل : 423
تعداد مطالب : 67
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content




 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است |طراحی : پیچک
 
قالب وبلاگقالب وبلاگ